17 augustus 2016

Pam blouse

Deze blouse werd al in april gemaakt, maar hij komt een beetje met vertraging op de blog (vergeetachtig, ik??). Ik maakte hem naar aanleiding van een optreden met popkoor Vocalicious, waar de dresscode zwart-wit-goud was. Als dirigente val ik liever niet te veel op voor de grote groep, het schitteren laat ik liever over aan de 68 koorleden en live-band. Ik kies dan ook telkens voor zwart (zoals hier, hier en hier) maar zorg toch dat er altijd iets van de dresscode in mijn outfit terug te vinden is.
Voor dit optreden maakte ik de Pam blouse uit LMV (ja, weeral uit LMV, het is absoluut mijn favoriete naaitijdschrift), uit zwart katoen, met een gouden lintje vooraan. Dat gouden lintje was dus enkel te zien voor de koorleden, of als ik mij omdraaide naar het publiek (wat ik weinig doe). Het lintje maakte ik van gouden biais, dat had ik misschien beter niet gedaan, want het valt me wat te stijf. De blouse geeft me vooral meer dan genoeg bewegingsvrijheid, want mijn armen durven wel eens alle richtingen uitgaan bij het dirigeren ;-)

De Pam Blouse in actie ;-)
 



Patroon: Pam Blouse uit LMV
Gouden Biais: Veritas

Geen opmerkingen: