11 augustus 2016

Michel meets Tommy

Elke naaiende vrouw zal het wel herkennen: onze mannen vragen constant wanneer we eens iets voor hen naaien. Manlief hier heeft niet te klagen: ik maakte al enkele hemden voor hem (hier en hier), pennenzakken, ritstasjes, sleutelhangers, hij wordt hier dus zeker niet verwaarloosd.
Deze keer maakte ik de Tommy Short uit LMV. Op de markt in Maastricht vond ik een stofje dat zowel voor mij als voor manlief ok was.
Ik vond het persoonlijk niet zo'n leuk model om te maken. Die mannen hebben nogal wat sierstiksels nodig, amai! Ook het stof was niet gemakkelijk om mee te werken. Het stak meer dan één keer vast in mijn machine, waardoor ik mijn technische kunsten nog eens vanonder het stof moest halen. Pfff!

Gelukkig is manlief wel heeeeeel blij met zijn short. Ze haalt de kast niet, ze wordt rechtstreeks van de wasdraad aangetrokken. Hij wil er nog enkele, maar daar moet ik toch nog eens heel goed over nadenken ;-)



Geen achterzakken


Stof: markt Maastricht
Patroon: Tommy Short uit LMV

Geen opmerkingen: