22 juni 2015

Over het pyjamastofje dat een zwierkleedje werd

Dochterlief is zot van paarden, dat is geen geheim. Dat meisjes van zwierrokjes houden, is ook geen geheim, dat lazen we al op ontelbare blogs. De dochter koos voor een nieuw project dan ook een paardenstofje uit de kast (dat ik kocht met de bedoeling om er een mooie pyjama van te maken) en wilde graag een kleedje dat heel hard kon zwieren. Knippie (maart-april 2015) bracht de redding: ik koos een tienerkleedje uit het tijdschrift, maakte de kleinste maat, en verlengde het rokgedeelte met 10 cm. De mouwen liet ik achterwege, alsook de rits die in het originele patroon stond. De hals diepte ik wat verder uit, zodat ze er ook zonder rits makkelijk in en uit kan. Als ik het zo lees, blijft er eigenlijk niet veel meer van het originele patroon over ;-)

Voor de pyjama zal ik dan maar ander stof gaan zoeken ...



Geen foto zonder knuffels he mama!

Patroon: Knippie maart - april 2015
Stof: stoffenmarkt Maastricht

2 opmerkingen:

Unknown zei

Absoluut geslaagd... en absoluut geen pyjama gevoel :)

Gaëtane zei

Lekker zomers!