27 mei 2015

Let it go, let it gooooo

De Frozengekte slaat overal toe, ook ten huize Crea. Niet alleen de dochter is helemaal gek van de film, ook nichtje M. kan het sprookje wel smaken. Ik beloofde haar dan ook (al heel lang geleden) dat ik een Elsa-kleedje voor haar zou maken. De mama bezorgde me het stof, ik zorgde voor het jurkje.
Deze week, eindelijk, kon ik eraan beginnen. Het jurkje bezorgde me wel wat kopzorgen. Eerst en vooral waren het twee hele moeilijke stofjes om te bewerken, en ten tweede vond ik het patroon niet meer, waardoor ik wat aan freestylen deed.
Voor het jurkje gebruikte ik het jurkjespatroon van Stof voor Durf het Zelvers 2, voor de cape greep ik naar Stof voor Durf het Zelvers 1. Die cape maakte ik hier al eens voor de verkleedkoffer van de dochter, en is een groot succes. Voor Elsa werd het een lange, witte cape.
Beide stuks kunnen zowel samen als afzonderlijk gedragen worden. Samen vormen ze Elsa, afzonderlijk vormen ze 2 stuks voor de verkleedkoffer.
De mama zei dat M. haar oogjes blonken, Elsa werd dus goedgekeurd, jeuj!
Veel plezier ermee M.!

Dochterlief speelde hier even voor model om het kleedje te laten zien:

Een vrome Elsa

Het werd een hele grote cape

De achterkant

En het kan nog zwieren ook!

Het stof werd op de markt in Maastricht gekocht. Patroontjes komen uit Stof voor Durf het Zelvers 1 en 2.