17 mei 2015

Feestkleedje

14 mei 2015 stond ten huize Crea met grote rode cirkel aangeduid: die dag deed mijn metekindje haar eerste communie. Ik besloot al heel lang geleden (toen de dieren nog konden praten ...) dat ik zelf een kleedje voor dochterlief zou maken. Al in september kocht ik het stofje op de DIY Fashion Fair van La Maison Victor.

Aangezien het verjaardagskleedje hier heel erg in de smaak viel, maakte ik net hetzelfde model uit Stof voor Durf het Zelvers 2. In de Zara vond ik een bijpassend golfje, en het handtasje is al sinds vorige zomer de favoriet van dochterlief (ik vond het in de Primark in Luik).

Mijn metekindje zag er om op te eten uit, zo mooi in haar communiekleedje! En ikke een trotse meter natuurlijk ;-)
Volgend jaar is het onze beurt, dan doet dochterlief haar eerste communie. De vraag zal zijn of ik zelf een kleedje voor haar maak of dat we toch eentje gaan kopen. Wat denken jullie?




Het volgende op mijn naailijstje is een Elzakleedje van Frozen. Ik beloofde het aan een nichtje, maar de tijd ontbrak om er al aan te beginnen. Er was altijd wel iets dat eerst moest gebeuren, tel daar nog alle opendeurdagen in school bij op, 3 dagen zeeklassen, en een kinderkamer die we wel 'even' gingen vernieuwen (lees: al sinds de paasvakantie bezig en hopelijk tegen volgend weekend klaar), en het bleef maar liggen. Maar M., als Mila haar kamer klaar is (hopelijk eind deze week) begin ik aan jouw kleedje!!

2 opmerkingen:

Tom en Lore zei

Zelf eentje maken volgend jaar! Sowieso!

Mumendemiekes zei

je mag best trots zijn! mooi!