3 december 2014

Hop paardje hop!

De dochter is gek van paarden, en dat is nog zacht uitgedrukt. Manlief en ik hebben al gedacht dat ze ergens op een paard geboren moet zijn. Van kleinsaf aan was het al paard wat de klok sloeg.
Ondertussen is de dochter 6 jaar, en rijdt ze al anderhalf jaar paard in de manège. Wat zegt u? Te jong? Ja, inderdaad, in de meeste manèges mag je pas beginnen vanaf 7 jaar. Wij hadden het geluk om een manège in de buurt te hebben waar je kon 'kleuterponyrijden'. Dat heeft ze een jaar gedaan, en daar bleek ze dan weer heel goed in te zijn. Sinds de zomer zijn we overgestapt naar een prachtige manège met een fantastische juf, die haar de kans heeft gegeven om nu al op 6jarige leeftijd met de grote kinderen mee paardrijles te volgen. Mijn moederhart staat vaak stil als ik ze zo zie zitten (zeker als het paard begint te steigeren), maar de dochter vindt het allemaal geweldig.

Toen ik een paardenstofje bestelde voor het buurmeisje haar muziektas, die ik hier maakte, bestelde ik dan stiekem ook een metertje extra voor dochterlief.
Ondertussen heb ik van dat metertje een leuk plooirokje gemaakt, en dochterlief is er helemaal weg van. Het was niet gemakkelijk om een vestje te vinden in de juiste kleur, maar met de hulp van de oma hebben we toch de juiste kleurencombinatie gevonden.



Stof: Bambiblauw
Bruine vestje: JBC

Ook deze combinatie probeerden we ...

P.S. Ik maakte ondertussen ook nog een jasje voor de dochter. Eerst nog foto's nemen met model, en dan een blogberichtje. Stay tuned ...

3 opmerkingen:

ons Erika zei

Ik heb hier ook zo'n paarden-dochter, alleen dat paardrijden kan mijn moederhart nog niet aan.

Prachtig rokje en stofje! Dat zou hier ook zeker in de smaak vallen!

Annick @ MinnieMie zei

Paarden zijn hier ook heel geliefd, maar mijn dochter is nog maar 2,5 dus ze moet nog even geduld hebben. Leuk rokje trouwens, jij scoort punten bij jouw meisje!

Tam Tam zei

Hier is de zoon paardenfan, die zou dat stofje ook geweldig vinden!