28 oktober 2014

Wat ik maar bleef uitstellen ...

Uitstelgedrag is niemand vreemd, ook mij niet, helaas. Manlief vroeg al een tijdje om een kleingeldzakje te maken. Een klein project, snel klaar, en toch bleef ik het maar op de lange baan schuiven. Zo ook een kleedje voor mezelf, de Cityjurk uit LMV. De jurk lukte niet helemaal zoals ik het wilde, en belandde in mijn naaikast, ergens onderaan, ver onderaan.
Ik vond uiteindelijk toch de zin moed om deze dingen af te werken.
Het ritstasje was snel klaar, eigenlijk wel heel leuk, zo'n projectje waar je heel snel resultaat van ziet.
De jurk was wat anders. In het oorspronkelijke patroon werd er voor 3 kleurvlakken gekozen, ik koos voor 2 kleuren. Daar maakte ik de fout: het zwarte stof is heel stevige tricot, de andere hele dunne floddertricot. Meng die 2 samen en je krijgt ... niet wat je wilt :-( Vooral de halsuitsnijding was een ramp! 3 maal losgemaakt, nog niet tevreden, uiteindelijk zo gelaten, met het plan om altijd een sjaal aan te doen bij dat kleedje, zodat je de halsuitsnijding niet ziet...

De Kids Clothes Week is ondertussen ook afgelopen. Ik heb bijna elke dag kunnen naaien, enkel donderdag en zaterdag werd er niet genaaid. Ik maakte een pyjama voor de dochter, enkele babyspulletjes (die ik nog niet kan laten zien, is voor binnenkort), en begon aan het Maëllejasje voor de dochter. Ook hierover later meer (als het weer niet in mijn uitstelbak terechtkomt...)

Patroon: Cityjurk uit LMV
Stof: beide van de stoffenmarkt in Maastricht

Zwarte stof: Stoff.be
Keverbusjesstof: Bambiblauw

Patroon: Maëlle van IeneMiene
Stof (nog niet zichtbaar op de foto): gekocht op Fashion Fair van LMV

Geen opmerkingen: