16 november 2013

Rokjestijd

De voorbije weken heb ik nog heel wat genaaid, waaronder een rok met blinde rits voor mezelf. Het is hetzelfde patroon als de vorige rok met rits. Ik had eerst wat schrik, zou ik nog wel weten hoe ik een blinde rits moest inzetten? Maar het lukte wonderwel van de eerste keer!
Ik koos een wollen stofje uit mijn stoffenkast, lekker warm tijdens deze koude dagen, brrr. Het stofje kocht ik vorig jaar op de stoffenmarkt in Maastricht.

Toen de rok helemaal af was en ik hem voor het eerst paste (ja, ik weet het, ik had het al eerder moeten passen) bleek hij te groot. Dus terug losmaken, versmallen, en nu zit hij als gegoten.

Het lukte me op deze sombere dag niet om een mooie foto te nemen, ik heb de plaats in huis gezocht met het beste licht, maar zoals je ziet, is de kwaliteit nog niet goed.

Zijaanzicht

De andere kant

En een detail van de wollen stof

Ondertussen ben ik volop bezig met wat babyspulletjes te naaien. Binnen een paar weekjes kan ik deze ook online zetten. Heel leuk om te doen :-)

Nog even wat reclame maken: binnen enkele weken start in Aarschot het Naaikaffee. Je kan er 1 keer per maand een avond gaan naaien en ze organiseren ook workshops. Ik heb me alvast ingeschreven voor hun eerste soiree.

1 opmerking:

Unknown zei

heel mooi en een naaicafe in aarschot heel leuk!